lördag 13 juli 2013

Vitt och fint kontra gammalt

Gammalt och nytt

De första våderna easycover har kommit upp på väggarna i kupan. Jag har nu mycket lättare att det kommer att bli bra när vi väl är färdiga. Många timmar läggs på underarbete. Först har vi tagit bort lister som ska slängas, sedan golvlister och dörrfoder som ska målas. Bara att rensa dessa på spik tar sin tid. Vi har därefter rivit ned tapeter, slipat väggarna, spacklat, slipat lite till, spacklat igen, ungefär så har vi hållit på i en vecka nu. Väggarna är allt annat än perfekta, men jag (som vanligtvis är en sjuklig pedant) tycker faktiskt inte att de ska vara helt perfekta. Jag har insett att ska det vara perfekt får man välja nytt (och det vill jag inte). Nu får jag istället se charmen med de allt annat än raka och släta väggarna.

Dörren på bilden går in till badrummet i kupan. Den gamla dörren tycker jag är fantastisk. Det där med rent och vitt till det riktigt gamla nötta är fint tycker jag.


Spåntak   







Undrar hur detta såg ut nar det var nytt


Plåten på stallängans norra sida har nu kommit bort. Spåntaket är allt annat än rent och fräscht. Även det är ett minne blott liksom den underliggande isoleringen. De två containrarna är fyllda till bredden för den fjärde omgången. På måndag får vi bort båda två. Det resterande materialet som ska bort tar vi på trailer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar