måndag 9 september 2013

In i det sista

I Skomakarvillan är det, som det har varit hela sommaren, full aktivitet. Vi är nu inne på den sista veckan med tomt hus. Till helgen ska vi flytta! Oj vad nervöst det är. Ska allt verkligen hinnas med? Igår var jag osäker, men efter en snabbvisit i huset mitt på dagen idag så känner jag mig hoppfull.
Bänkskivan (som har skapat mer oro än något annat i hela huset, knäppt jag vet) är på plats, allt som saknas är ett extra lager hårdvaxolja.




Golvet är under läggning och hela ovanvåningen och vardagsrummet är färdigt. Listerna kommer att monteras i slutet på veckan. Det känns som en ren vinst att vi målade så mycket lister i somras. Det kändes då väldigt avlägset, vi trodde aldrig att de skulle komma på plats så snart.

 

På ovanvåningen jobbar svärfar med att sätta upp garderober. Det är nog inte ett lätt jobb som han har gett sig i kast med. Väggarna i det rummet är snedare än sneda, men jag är helt trygg med att det kommer att bli toppenbra.




Nedräkningen har verkligen börjat, flytten går om 6 dagar, läskigt men kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar