söndag 1 september 2013

Det händer grejor

Att åka bort en helg och inte titta till Skomakarvillan på ett par dagar är för mig förenat med såväl stress över att inte kunna ha kontroll som en skön känsla av att det händer saker medan jag roar mig på annat håll.

Efter en helg med mina fina kollegor kom jag förväntansfull in i Skomakarvillan under eftermiddagen. De tidigare obefintliga fönsterbrädena hade fått en beläggning av betong, förberedelserna för de vita skivorna är därmed klar. Mitt i köket stod vår spis, modell stor och det aprikosa badrummet var helt nedrivet. Badrummet ska vi vänta lite med, vi ville dock riva ut allt innan vi flyttar in så att vi slipper besväret med att riva medan vi bor i huset. Själva uppbyggningen är ju inga problem att göra även om vi har flyttat in, men som synes på bilderna är det inte särskilt fräscht under ytan. Skönt att nu vara av med det.

Gjutna fönsterbräden
Vår Ilvespis

Rivet badrum
Här ska det byggas duschvägg



Hejdå nittiotal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar